Wednesday, February 24, 2010

玩火

我只是调皮
并没有到自焚的地步

我并非纯洁
只是愚昧地相信爸妈说的
就像单纯地相信所谓的洞房花烛夜
我总是在反驳那一块姜
说着我和别的男生之间的纯友谊

当他走近了
我才恍然想起
到底,男人,是不是我们想象中单纯
也许,他是

坐在他的床角
我想,那是一张舒适的床
拂过柔柔的棉被
我想,那是我喜欢的款式
推开窗户
我想,那是我喜欢的风景
让晨曦伴着我,阅报、品茶


我享受男人为我拉开门
享受男人体贴地夹菜
享受男人礼貌地自动请缨
享受男人大方的请客
享受男人的专注的聆听
享受男人真切的认同
还有对我能力的肯定

- - -- - -- -- - - - - - -- - - -- -

我还是别人的女朋友
我玩火,可是没有自焚
我还是你们认识的我
我浮动,可是我不伤害别人

我只是为一种【温柔】而心动
我只是倾心于一种【感动】

3 comments:

Panda said...

almost bang bang? =x

Meow said...

ms panda
bang ur head - -lll
u understanding got so cha onot - -lll u still duno wat kind of ppl i am meh
nthn happend, just my imagination hahahha...

Panda said...

ishhhhhhhh, my understanding getting worse la. that day i tried to read out a phrase in newspaper to my mom, and i cant pronounce few words properly ._." i should start writing chinese v.v btw, mana my email? i give u 3days!